Mentoren op Zuid

Elke week, onder schooltijd, geven mbo- of hbo-studenten één-op-één aandacht aan onze leerlingen. Een klas studenten is aan een klas leerlingen gekoppeld die twintig weken met elkaar gaan werken aan de doelen die ze samen opstellen. Dit gebeurt allemaal op school. De studenten worden hierbij begeleid door hun eigen docent, die de mentoring in goede banen leidt. Het programma Mentoren op Zuid heeft een positief effect op de studievaardigheden, interesseontwikkeling en loopbaanoriëntatie én op sociaalemotioneel vlak en de mate waarin een leerling in zichzelf gelooft. Door de positieve veranderingen nemen ook de verwachtingen van de omgeving toe, wat de leerprestaties van de leerlingen ten goed komt.