Schoolfruit

EU-Schoolfruit stimuleert kinderen samen in de klas fruit en groente te eten. De Nelson Mandela ontvangt 20 weken lang iedere week 3 porties groente en fruit voor alle leerlingen. En dat helemaal gratis dankzij financiering van de Europese Unie. De leerlingen eten in de ochtendpauze fruit en tijdens de middagpauze brood. Indien het schoolfruit niet meer geleverd wordt, nemen de leerlingen hun eigen fruit mee.

Het is belangrijk om kinderen verschillende soorten groente en fruit te laten proeven. Zo maken kinderen kennis met veel verschillende smaken en structuren. Soms zijn kinderen pas gewend aan een onbekende smaak na tien tot vijftien keer proberen! Smaak is dus iets wat je kan ontwikkelen. Door EU-Schoolfruit proeven de kinderen verschillende soorten fruit en groente. Ook als kinderen nog niet veel durven te proeven, doen ze in de klas lekker mee. Want in de praktijk blijkt: zien eten, doet eten.

Voor meer informatie klik hier.