Quishantely is mooiste tiener van de wereld

Oud-leerling Quishantely Leito heeft in Guatemala de titel Miss Teenager gewonnen. Ze liet missen uit meer dan dertig andere landen achter zich.

Quishantely, roepnaam Shanty, heeft Antiliaanse roots. Een deel van haar familie woont op Curaçao. Ze is een fanatieke hockey-speelster bij Leonidas in Rotterdam en heeft dit jaar een havo-opleiding afgerond.
Volgens modellenbureau MB Management is Shanty niet alleen mooi, maar ook "superzelfverzekerd". Milou Verhoeks van MB: "Haar grote kracht tijdens zo'n verkiezing zit in speeches. Waar sommige modellen denken 'ik ben mooi genoeg' ging Shanty vooraf enorm zitten oefenen op haar teksten." Bij de vragenronde stelde de net geslaagde havo-leerlinge onder meer: "Wij zijn niet rijk, wij wonen gewoon in Rotterdam-Zuid. Maar wij leven en het leven is je gegeven. Daar moet je altijd het beste uit halen."

Bron: Rijnmond