Kernwaarden

Ambitie

Wij zijn als school ambitieus. De ambitie schuilt hierin dat wij onszelf de opdracht meegeven om het maximale uit een kind te halen. Niet alleen voor wat betreft het cognitieve, maar ook – voor ons heel belangrijk -, het maatschappelijk sociale element. We willen dat onze leerlingen de beste uitgangspositie hebben voor het vervolgonderwijs. Wij leven in een multiculturele samenleving waarin wij kinderen helpen om als uniek individu zelfstandig een toekomst op te bouwen.

Respect

Respect is voor iedereen de basis waarop wij al ruim 30 jaar onderwijs verzorgen. Iedereen is anders en mag anders zijn. Het geeft de wereld kleur. Uit ervaring weten wij dat geen respect voor elkaar hebben een voedingsbodem is voor ongelukkige kinderen. Dit geldt natuurlijk ook voor volwassenen. Daarom is onze allerbelangrijkste kernwaarde “respect”. Wij geloven in een multiculturele samenleving waar respect de basis vormt.

Toekomst

De basisschool is eigenlijk een reis die het kind maakt naar een eigen toekomst. Het is de eerste stap naar het vervolgonderwijs. Het ontdekken van het nu is de voeding voor de toekomst. Ieder kind heeft talenten en wij proberen die te helpen ontdekken en te ontwikkelen. Een kind heeft recht op een gelukkige toekomst. Of dat na de basisschool, een vmbo, havo of vwo is, is ondergeschikt hieraan. Het worden van een sociaal en zelfstandig individu is het allerbelangrijkste.